уторак, 16. октобар 2012.

NAGRADE 7. JOAKIMINTERFESTA


Nagradu za najbolju predstavu u celini dobilo je Ujvideki sinhaz / Novosadsko pozorište za „Marat The Sade“ Petera Vajsa u adaptaciji i re žiji Andraša Urbana. „Marat The Sade“ predstavlja presek istorije novog veka obeleženog krvavim revolucijama i snažnim društvenim previranjima kroz jedinstveno izvođenje pozorišnog ansambla u kojem su režija i gluma jedno telo. Rediteljska ideja je nadgrađena snažnom i kompleksnom glumom. Ekspresivna, višeznačna, „Marat The Sade“ je inventivan, hrabar teatarski iskorak.
Nagradu za najbolju režiju osvojio je Vladimir Milčin za „Čekajući Godoa“ Semjuela Beketa u izvo đenju Turskog teatra iz Skoplja. Milčin je, analitično, sa svakom mikroradnjom, otkrio nov kolorit I poeziju u Beketovom tekstu. Reljefni način na koji prikazuje večitu ljudsku borbu za smisao je višeznačan i filozofski. Milčinova režija sa snažnom, humanističkom porukom, predstavlja angažova ni politički teatar u novom svetlu.
Nagradu za naj bolju žensku ulogu dobila je Maja Blagovič za uloge Unuke, Azijke, Mrava i Prodavca u „Zlatnom zmaju“ Rolanda Šimelfeniga u režiji Januša Kice a u izvođenju Slovenskog stalnog gledališča iz Trsta. U „Zlatnom zmaju“ je rediteljski koncept bio da je gluma glavno oruž je. Maja Blagovič je suvereno vladala svojim glumačkim oružjem transformišući se i kombinujući broj na glumačka sredstva. Blagovičeva je uspela da u malim dramskim segmentima ostvari snažno scensko prisustvo.
Nagradu za najbolju mušku ulogu dobio je Romeo Grebenšek za uloge Dede, Azijca, Kelnerice i Cvrčka u „Zlatnom zmaju“ Rolanda Šimelfeniga u režiji Januša Kice a u izvođenju Slovenskog stalnog gledališča iz Trsta. Grebenšek je, prezentujući umetnički senzibilitet na emotivnim antipodima, gracilnost Cvrčka s jedne i oronulost i nemoć Dede s druge strane, pokazao visok stepen umetničke zrelosti, naizmenično proživlja vjaući ulogu i igrajući s distancom.
Nagradu za vizuelnost osvojio je Ujvideki sinhaz /Novo sadsko pozorište za „Marat The Sade“ Petera Vajsa u adaptaciji i režiji Andraša Urbana. Potpuni vizuelni do življaj koji predsta va nudi sadr ži preciznu i te atarski promišljenu upotrebu svih pozorišnih sredstava: svetla, scenografije, kostima, šminke, mizanscena. Predstavljena na inventivni način, tela glumaca takođe čine elemente ekspresivne scenografije.
Specijalnu nagradu osvojila je predstava Pismo iz 1920, prema istoimenom zapisu Iva Andrića Bosanskog narodnog pozorišta iz Zenice u režiji Olivera Frljića. Pismo iz 1920. prelazi granicu između pozorišta i života. Zajednički autorski projekat reditelja i glumaca, Pismo iz 1920. je žestok, beskompromisan društveno-politički izazovna cionalizmu, ksenofobiji, homofobiji i klerofašizmu i poseduje osoben estetski i umetnički senzibilitet.